Λίστα αντικειμένων
Δευτέρα 24 Ιουλ 2023
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε ολοκληρωτικά και το GP Ουγγαρίας, διατήρησε το φετινό αήττητο της Red Bull και αύξησε στους 110 τους βαθμούς της διαφοράς του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Δίπλα του στο βάθρο οι Νόρις και Πέρεζ.
Το ίδιο έκανε, επίσης με τη μέση γόμα με ελαφρύ πια φορτίο καυσίμου, και ο Ράσελ για να περάσει στο τέλος τον Κάρλος Σάινθ και να πάρει την 7η θέση πίσω από την έτερη Ferrari του Λεκλέρ. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος κινδυνεύει με ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς.
Σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε με δύο πιτ-στοπς για όλους, στην εκκίνηση όλοι οι πρωταγωνιστές παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα - με εξαίρεση τον Πέρεζ στην 9η θέση που είχε τη σκληρή, τον Σάινθ στην 11η με τη μαλακή και τον Ράσελ στην 18η με τη σκληρή επίσης.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα η ελλιπής πρόσφυση του Χάμιλτον επέτρεψε στους Φερστάπεν-Νόρις-Πιάστρι να τον περάσουν στην πρώτη στροφή και να αφήσουν το Βρετανό στην 4η θέση. Καθώς ο Πιάστρι εκμεταλλεύτηκε τη μάχη της κορυφής για να περάσει τον Νόρις, ο Σάινθ εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη μαλακή γόμα του και σκαρφάλωσε άμεσα στην 6η θέση.
Ο Πέρεζ και ο Ράσελ, στο μεταξύ, άρχισαν να κερδίζουν θέσεις μόλις ξεκίνησαν τα πρώτα πιτ-στοπς άλλων οδηγών που είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να μπουν και οι δύο στην πρώτη δεκάδα.
Στα πρώτα πιτ-στοπς η McLaren κάλεσε πρώτον τον Νόρις στον 17ο γύρο για τη σκληρή γόμα, παρότι βρισκόταν πίσω από τον Πιάστρι -κάνοντας σαφή την επιλογή της- κι έτσι με το undercut o Άγγλος πέρασε τον Αυστραλό για τη δεύτερη θέση. Ο Φερστάπεν δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία του κάνοντας τη στάση του στον 23ο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα με διαφορά 5,4'' από τον Νόρις.
Όταν θέρμανε τη σκληρή του γόμα ο Φερστάπεν εκτόξευσε τη διαφορά του σε διψήφιο αριθμό, που έφτασε στα 15'' στον 43ο γύρο που η McLaren κάλεσε τον Νόρις για το δεύτερο πιτ-στοπ του. Ο Ολλανδός είχε την πολυτέλεια να περιμένει οκτώ παραπάνω γύρους για το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ, χωρίς ποτέ να απειληθεί από τον ταχύτερο ρυθμό της MCL60 με πιο φρέσκια γόμα.
Έτσι η Red Bull έφτασε στη 12η διαδοχική της, αν υπολογίσουμε και εκείνη του Άμπου Ντάμπι στο τέλος της περσινής χρονιάς, κερδίζοντας τις 11 διαδοχικές που μοιραζόταν μέχρι σήμερα με τη McLaren MΡ4/8 του 1988.
Ο Νόρις στο τέλος χρειάστηκε να ανεβάσει οριακά το ρυθμό του για να αμυνθεί από τον Πέρεζ, ο οποίος με συνδυασμό σκληρής-μέσης-μέσης γόμας ανελίχθηκε ραγδαία από την 9η και πλησίασε τον Άγγλο μέχρι και στα 3,3'' - πριν κατεβάσει το ρυθμό του στο τέλος. Ο Μεξικανός πέρασε τον Χάμιλτον στα δεύτερα πιτ-στοπς, κι έπειτα τον Πιάστρι -μετά από πεισματική άμυνα του Αυστραλού- στον 47ο γύρο από τους 70.
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε ολοκληρωτικά και το GP Ουγγαρίας, διατήρησε το φετινό αήττητο της Red Bull και αύξησε στους 110 τους βαθμούς της διαφοράς του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Δίπλα του στο βάθρο οι Νόρις και Πέρεζ.
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρωτοπορία από τον Λιούις Χάμιλτον στην εκκίνηση και μέχρι την πρώτη στροφή του GP Ουγγαρίας, 11ου φετινού γύρου της Formula 1, και έκτοτε εξαφανίστηκε στον ορίζοντα για να κερδίσει στη Βουδαπέστη την 7η διαδοχική του νίκη, 9η δική του φέτος, 11η διαδοχική της Red Bull φέτος και 44ης της καριέρας του.
Πίσω του εκτυλίχθηκε ένα παιχνίδι στρατηγικής, μετά την προσπέραση και των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι με τις δύο McLaren στην εκκίνηση στη Mercedes του Χάμιλτον. Εκκινώντας από την 9η θέση, με τη σκληρή γόμα έναντι της μέσης των υπόλοιπων πρωταγωνιστών, ο Σέρτζιο Πέρεζ κατάφερε να φτάσει σε θέση βάθρου - και οριακά στο τέλος δεν κατάφερε να περάσει και τη McLaren του Λάντο Νόρις.
Στο τέλος του αγώνα, με τη μέση γόμα και ελαφρύ φορτίο καυσίμου, οι δύο Mercedes W14 -που είχαν φτωχό ρυθμό μέχρι τότε- αναγεννήθηκαν. Ως αποτέλεσμα, ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Πιάστρι και να καταδιώξει, αλλά εντέλει χωρίς αποτέλεσμα, τον Πέρεζ - ενώ ο Ράσελ πέρασε τον Σάινθ για την 7η θέση.
Στο τέλος, ο Σάρλ Λεκλέρ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για εκείνη την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς στο δεύτερο πιτ-στοπ του, κι έτσι ο Ράσελ κέρδισε μία ακόμη θέση, την 6η αφήνοντας τις δύο Ferrari απογοητευτικά και πάλι εκτός της πρώτης εξάδας.
Εξίσου απογοητευτικές ήταν και οι δύο τελευταίες θέσεις της δεκάδας για την Aston Martin, την πρωταγωνίστρια των πρώτων αγών της χρονιάς, που βλέπει διαρκώς την ταχύτητά της να εξασθενεί απέναντι στις διαρκείς αναβαθμίσεις των μονοθεσίων του ανταγωνισμού της.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε το συμβάν της πρώτης στροφής του αγώνα: ο Γκουάνιου Τσόου, εκκινώντας από την εντυπωσιακή του 5η θέση, έχασε τα φρένα, ακούμπησε την Alpha Tauri του Ρικιάρντο, την έστειλε πάνω στις Alpine του Εστεμπάν Οκόν και τέλος ο Γάλλος παρέσυρε και την Alpine του Πιέρ Γκασλί. Ο Τσόου τιμωρήθηκε με ποινή 5'', αλλά οι δύο Γάλλοι της Alpine αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα πιτς και να εγκαταλείψουν.
Ο επόμενος αγώνας της Formula 1, ο τελευταίος πριν το διάλειμμα του Αυγούστου, είναι το GP Βελγίου στο αμέσως επόμενο τριήμερο (28-30/7) όπου θα έχουυμε και αγώνα Sprint στην πίστα του Σπα.
Το ίδιο έκανε, επίσης με τη μέση γόμα με ελαφρύ πια φορτίο καυσίμου, και ο Ράσελ για να περάσει στο τέλος τον Κάρλος Σάινθ και να πάρει την 7η θέση πίσω από την έτερη Ferrari του Λεκλέρ. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος κινδυνεύει με ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς.
Σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε με δύο πιτ-στοπς για όλους, στην εκκίνηση όλοι οι πρωταγωνιστές παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα - με εξαίρεση τον Πέρεζ στην 9η θέση που είχε τη σκληρή, τον Σάινθ στην 11η με τη μαλακή και τον Ράσελ στην 18η με τη σκληρή επίσης.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα η ελλιπής πρόσφυση του Χάμιλτον επέτρεψε στους Φερστάπεν-Νόρις-Πιάστρι να τον περάσουν στην πρώτη στροφή και να αφήσουν το Βρετανό στην 4η θέση. Καθώς ο Πιάστρι εκμεταλλεύτηκε τη μάχη της κορυφής για να περάσει τον Νόρις, ο Σάινθ εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη μαλακή γόμα του και σκαρφάλωσε άμεσα στην 6η θέση.
Ο Πέρεζ και ο Ράσελ, στο μεταξύ, άρχισαν να κερδίζουν θέσεις μόλις ξεκίνησαν τα πρώτα πιτ-στοπς άλλων οδηγών που είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα να μπουν και οι δύο στην πρώτη δεκάδα.
Στα πρώτα πιτ-στοπς η McLaren κάλεσε πρώτον τον Νόρις στον 17ο γύρο για τη σκληρή γόμα, παρότι βρισκόταν πίσω από τον Πιάστρι -κάνοντας σαφή την επιλογή της- κι έτσι με το undercut o Άγγλος πέρασε τον Αυστραλό για τη δεύτερη θέση. Ο Φερστάπεν δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία του κάνοντας τη στάση του στον 23ο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα με διαφορά 5,4'' από τον Νόρις.
Όταν θέρμανε τη σκληρή του γόμα ο Φερστάπεν εκτόξευσε τη διαφορά του σε διψήφιο αριθμό, που έφτασε στα 15'' στον 43ο γύρο που η McLaren κάλεσε τον Νόρις για το δεύτερο πιτ-στοπ του. Ο Ολλανδός είχε την πολυτέλεια να περιμένει οκτώ παραπάνω γύρους για το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ, χωρίς ποτέ να απειληθεί από τον ταχύτερο ρυθμό της MCL60 με πιο φρέσκια γόμα.
Έτσι η Red Bull έφτασε στη 12η διαδοχική της, αν υπολογίσουμε και εκείνη του Άμπου Ντάμπι στο τέλος της περσινής χρονιάς, κερδίζοντας τις 11 διαδοχικές που μοιραζόταν μέχρι σήμερα με τη McLaren MΡ4/8 του 1988.
Ο Νόρις στο τέλος χρειάστηκε να ανεβάσει οριακά το ρυθμό του για να αμυνθεί από τον Πέρεζ, ο οποίος με συνδυασμό σκληρής-μέσης-μέσης γόμας ανελίχθηκε ραγδαία από την 9η και πλησίασε τον Άγγλο μέχρι και στα 3,3'' - πριν κατεβάσει το ρυθμό του στο τέλος. Ο Μεξικανός πέρασε τον Χάμιλτον στα δεύτερα πιτ-στοπς, κι έπειτα τον Πιάστρι -μετά από πεισματική άμυνα του Αυστραλού- στον 47ο γύρο από τους 70.
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε ολοκληρωτικά και το GP Ουγγαρίας, διατήρησε το φετινό αήττητο της Red Bull και αύξησε στους 110 τους βαθμούς της διαφοράς του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Δίπλα του στο βάθρο οι Νόρις και Πέρεζ.
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρωτοπορία από τον Λιούις Χάμιλτον στην εκκίνηση και μέχρι την πρώτη στροφή του GP Ουγγαρίας, 11ου φετινού γύρου της Formula 1, και έκτοτε εξαφανίστηκε στον ορίζοντα για να κερδίσει στη Βουδαπέστη την 7η διαδοχική του νίκη, 9η δική του φέτος, 11η διαδοχική της Red Bull φέτος και 44ης της καριέρας του.
Πίσω του εκτυλίχθηκε ένα παιχνίδι στρατηγικής, μετά την προσπέραση και των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι με τις δύο McLaren στην εκκίνηση στη Mercedes του Χάμιλτον. Εκκινώντας από την 9η θέση, με τη σκληρή γόμα έναντι της μέσης των υπόλοιπων πρωταγωνιστών, ο Σέρτζιο Πέρεζ κατάφερε να φτάσει σε θέση βάθρου - και οριακά στο τέλος δεν κατάφερε να περάσει και τη McLaren του Λάντο Νόρις.
Στο τέλος του αγώνα, με τη μέση γόμα και ελαφρύ φορτίο καυσίμου, οι δύο Mercedes W14 -που είχαν φτωχό ρυθμό μέχρι τότε- αναγεννήθηκαν. Ως αποτέλεσμα, ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Πιάστρι και να καταδιώξει, αλλά εντέλει χωρίς αποτέλεσμα, τον Πέρεζ - ενώ ο Ράσελ πέρασε τον Σάινθ για την 7η θέση.
Στο τέλος, ο Σάρλ Λεκλέρ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για εκείνη την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς στο δεύτερο πιτ-στοπ του, κι έτσι ο Ράσελ κέρδισε μία ακόμη θέση, την 6η αφήνοντας τις δύο Ferrari απογοητευτικά και πάλι εκτός της πρώτης εξάδας.
Εξίσου απογοητευτικές ήταν και οι δύο τελευταίες θέσεις της δεκάδας για την Aston Martin, την πρωταγωνίστρια των πρώτων αγών της χρονιάς, που βλέπει διαρκώς την ταχύτητά της να εξασθενεί απέναντι στις διαρκείς αναβαθμίσεις των μονοθεσίων του ανταγωνισμού της.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε το συμβάν της πρώτης στροφής του αγώνα: ο Γκουάνιου Τσόου, εκκινώντας από την εντυπωσιακή του 5η θέση, έχασε τα φρένα, ακούμπησε την Alpha Tauri του Ρικιάρντο, την έστειλε πάνω στις Alpine του Εστεμπάν Οκόν και τέλος ο Γάλλος παρέσυρε και την Alpine του Πιέρ Γκασλί. Ο Τσόου τιμωρήθηκε με ποινή 5'', αλλά οι δύο Γάλλοι της Alpine αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα πιτς και να εγκαταλείψουν.
Ο επόμενος αγώνας της Formula 1, ο τελευταίος πριν το διάλειμμα του Αυγούστου, είναι το GP Βελγίου στο αμέσως επόμενο τριήμερο (28-30/7) όπου θα έχουυμε και αγώνα Sprint στην πίστα του Σπα.